måndag 11 januari 2016

Yoga obsession


Får bli en side-crow-bild från gymmet strax innan jul. Måste bli flitigare med kameran...



Jodå, där gick väl en månad till får man säga. En månad som innehöll två veckors ledighet som man kunde tro att jag kunde ägnat åt att blogga, men icke. Jag ägnade den åt sjukilometers morgonlöpning med en snitt-tid på strax under 5min/ km, vilket naturligtvis är nya rekord för mig. Och så ägnade jag den åt att hänga med mina barn, leka doktor, kramas, busa och titta på film. Och att fira jul och nyår med familj och vänner såklart. Och åt yoga. Det är väl inte första gången jag känner mig yoga-besatt, men jag hoppas att det kommer hålla i sig för alltid :) Inte så att jag nånsin INTE yogar, jag gör ju det alltid nån gång i veckan, men nu kör jag varje dag och det är bara HELT underbart.
Jag kan inte minnas hur vi hamnade på detta, men Max började köra 30day yoga challenge på doyouyoga.com och jag hängde på och startade dessutom ett abonnemang som ger mig tillgång till alla deras kurser och klasser, vilket innebär att jag kan köra lite mer avancerade grejer. Och jag gillar det verkligen. Hittills har jag kört för en tjej som heter Erin Motz och jag tycker hon är så himla bra! Hon är glad, tydlig, rolig och superduktig. Och när jag letade efter henne på Instagram såg jag att hon hade en egen site som heter badyogi.com  och beskrivningen på Insta var för mig så träffande: "We're redefining yoga culture, nixing the snobbery & pretence. Chill here for yoga classes, clothing, blogs + one badass community. " och så en rödvinsglas-emoji :) Det passar mig bra. Jag har inte dreads, haremsbrallor, är inte vegan som lever på grönt te och jag älskar rödvin och gruyere på fredagkvällen. Och jag älskar yoga.
Så detta passar mig bra, men jag ska ta och kolla in svenska yogobe en dag också, kanske till helgen, då man ju får ha lite tid när man ska köra sina tre gratis testdagar. Om inget annat så är jag sjukt sugen på deras yoga och surf-resor till Costa Rica.. Men det ligger lite i framtiden.
Igår körde jag ett HOT90 pass på hotyoga i Malmö. Det är skoj, men jag måste säga att jag lite tröttnar på de här bikrampassen som är exakt likadana hela tiden. För mig ligger utmaningen mest i värmen, det är ganska basic övningar får man säga... Så jag hoppas kunna köra nåt annat, men det är inte lätt att få ihop schemat kan man säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar