måndag 25 januari 2016

Löpningen... eeeh




Nä, det blev ingen löpning. Jag får skämmas lite. Men jag kan inte helt förklara varför, det är som att hela den planen bara föll bort. Eller så berodde det på att vädret var risigt, att jag tillbringade två timmar på ett riktigt galet högljutt kalas och att jag helt enkelt var så inne på att förverkliga mitt nyårslöfte att bara göra saker som jag gillar, att tillbringa mer tid med mina barn och inte hela tiden fundera på det som inte blir gjort. Och det är väl en anledning så bra som nån annan :)
Jag gjorde iallafall yoga i två omgångar, båda med fokus på back-bends. Gjorde ett av passen även i lördags, innan jag for till Helsingborg och kallbadade tre gånger i deras fantastiskt fina kallbadhus.
Och jag känner mig redan mjukare i ryggen. Jag insåg väl under passet i fredags att det är min stelaste del, jag är väldigt mjuk generellt, men framför allt nedre delen av ryggen kan behöva lite mer uppmärksamhet. Så nu ska jag jobba lite mer aktivt med det tänkte jag.

Jo, om ni vill sitta i en riktigt stor, härlig bastu med två stora glasväggar ut mot Helsingör och Öresund så ska ni åka till Helsingborgs kallbadhus. Det kostar 60 kr att gå in och få riktigt spa-känsla och trots att vi var där på prime time, en lördag eftermiddag var det som mest 6 personer totalt i denna jättebastu. Riktigt härligt! Och iskallt i vattnet, eller nästa iskallt- två grader :) Som alltid en underbar känsla. Tyvärr tog jag inte med kameran in i bastun så några backar bilder har jag inte att bjuda på.
En av få bilder från helgen är på Frasse, där han ligger i Pernilla-stolen och nån av flickorna har dekorerat honom med ett Hawaii-halsband under vår dans och sång session igårkväll. Nästan varje dag blir det sång och dans till Manboy och "Pejti Perri" framför den nya spegeln i vardagsrummet (som vi satt upp just för detta ändamål). Lill bytte kläder fem gånger under gårdagens session, och Vira tre :) Ska verkligen bli kul att se hur de går in för dansen som börjar om några veckor på söndag morgnar. De ska gå tillsammans på Funky Kids på Rehabcenter i Svedala och under tiden får jag och Max träna gratis på gymmet. Första aktiviteten de ska göra tillsammans :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar