onsdag 11 juni 2014

Utegym i Pildammsparken!

Sen förra torsdagen kör vi ny rutin för morgonträningen. Under vintern och våren har vi ju kört ett intensivpass på 24Seven vid Anna Lindhs plats, med löpuppvärmning och sen lite kettlebells och funktionell träning. Sen min bror anslöt sig för nån månad sedan har träningen blivit mer och mer akrobatisk, som jag ju berättat.
Och förra veckan föreslog han att vi sågs vid 24Seven vid Triangeln istället, sen sprang till Pildammsparkens ena utegym, tränade där, sen sprang till nästa utegym, tränade där och sen sprang tillbaka och duschade på gymmet.
Sagt och gjort. Det var ganska lagom varmt, lite regn i luften när vi gav oss iväg i torsdags. Första stoppet var utegymmet som ligger liksom ingömt längs löpstigen i Pildammsparken. Där finns massor av olika typer av stänger att hänga i, möjlighet att gå armgång, göra dips, pull ups, klättra upp och ner på stege och massor av mer. Så oerhört kul! Vi körde bl a en tre-övningscirkel där en gjorde armhävningar, en annan jämfotahopp upp på ett block och den tredje klättrade över och tillbaka på en styp av fristående ribbstol. Tiden bestämdes av den som klättrade. Blev naturligtvis riktigt jobbigt :)
Sen sprang vi till uterummet som ligger vid själva Pildammen, där man kan klättra upp för ett rep, göra knäböj och marklyft med stång och vikter och mycket annat.




En liten rörelsesekvens. Vet inte vad den här övningen kallas, den har säkert nåt spännande namn på Crossfit-språk :) Jobbigt är det iallafall. Annars kör jag hårt med mina knees to elbows som har samma utgångsläge. De funkar förresten utmärkt att göra på barnens gungställning hemma, precis som pull-ups! 








Man kan säga att min lillebror är ganska spänstig. Jämfotahopp upp på elskåp... Mäktigt. 


Det känns alltid lite märkligt med sån här träning. När det inte är varmt ute blir man inte svettig, och det är så tungt att jag inte klarar göra särkilt många reps, vilket gör att jag mest känner mig trött i musklerna.  Plötsligt tar jag bara slut och kan inte göra nånting nästan. Ni vet, man tänker sig göra en pull-up till, lyfter sig en decimeter och sen finns det liksom inte en chans i världen att man kommer högre.
Inte förrän vi kom in på gymmet igen kändes det på allvar som att jag tränat, men den här "icke-träningskänslan" fick jag äta upp följande dagar då jag hade galen träningsvärk i bröst och armar :)



Här hittar ni utegymmen i Pildammsparken. Röda markeringarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar