onsdag 18 juni 2014

Rum för kidsen

Alla som läser inredningsbloggar och följer lite inredare på Instagram har under våren blivit överösta med hyllningar av Isabell MacAllisters' bok "Rum för kidsen". Det har varit idel hurrarop och nu, när jag äntligen fått min egen bok, kan jag inte annat än att falla in i ledet och hurra jag med.
Via nån på Instagram hittade jag ett erbjudande där jag fick ett antal Family Living, samt "Rum för kidsen" för en liten summa pengar, mindre än vad bara boken skulle kosta i butik. Jag hoppade genast på och förra veckan kom boken och sen dess har jag i princip burit runt den i huset för att kunna läsa så ofta som möjligt (det är inte många böcker som kommer upp i denna status kan jag säga...)  Först bläddrade jag igenom hela boken och njöt av de fantastiska hemmen och helt underbara bilderna som Jenny Brandt tagit (hon som även fotograferade Vira för Geggamojja i höstas) Sen började jag läsa den från pärm till pärm och numera är jag verkligen helt maxad med inspiration och har redan glömt att jag var så nöjd över att vi knappt hade några "allvarliga" hemmaprojekt på gång just nu. Nu vill jag bara fixa i barnens rum så det står härliga till! Tack Isabelle och Jenny, ni har verkligen skapat en underbar bok full av kreativitet och liv, långt borta från stela vittochfräscht-hem. Och så är jag ju lite stolt över att känna två familjer som har sina hem och barn med i boken, tack ni med, Kicki och Nina för ni är så oerhört inspirerande!
Så jag kan bara varmt rekommendera den som läsning i sommar, mellan alla loppisbesök där ni superfyndar till de projekt som ni sen till hösten, när ni rullat ur hängmattan, är redo att dra igång!

(Vill man ha mer av Isabelle och Jenny bloggar de på Dosfamily.com och man följer dem på Instagram som @jennyfromdosfamily och @isabellemcallister)



Här står den, "Rum för kidsen",  bredvid två andra riktigt bra och fina böcker, "Konsten att fotografera ditt barn" och "Green kitchen stories". 


Annars har det varit både skolavslutning och lanseringsfest på jobbet. Flirt- och dejtingappen ZnappU som vi arbetat med de senaste åtta månaderna lanserades i fredags samtidigt som det var stort partaj på Media Evolution City där vi sitter. Nu jobbar vi sista veckan innan semester och föräldraledighet, under vilken min ambition är att inte lämna er helt åt ert öde, utan faktiskt fortsätta berätta om mitt alltid lika rafflande liv. Jag har ju för längesedan lovat att berätta om min återupphittade sypassion som visar sig genom en mängd fina t-shirts och klänningar till tjejerna. Och så har jag tagit fram min gamla pryttelhylla igen, och tänkt om och förhoppningsvis rätt, men de bilderna har inte laddats upp från kameran än (vi har ju nu ett automagiskt minneskort som gör att de hamnar på datorn utan att man flyttar kortet från kameran - fantastiskt! ) 


Lill, världens sötaste lilla Farrah Fawcett frilla :) 



Fulzoomad bild på Ebba när hon gör succé vid pianot på Hallenborgsskolans avslutning.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar