onsdag 26 mars 2014

Knatte-patte

Jag har små bröst, det har jag alltid haft faktiskt. Inte ens när jag ammade blev de särskilt stora, och det har alltid funkat bra tycker jag. Visst fanns det väl en tid där nån gång på gymnasiet då jag önskade att de var större, men nu skulle jag aldrig vilja ha stora bröst. När de var som störst upplevde jag att de var i vägen när jag tränade, det var drygt att ligga på mage och krävde minst dubbla tränings-BHar för att inte hoppa runt och göra ont.

Detta innebär dock inte att jag går utan bh eller ens kan köpa vilken bh som helst. Jag HATAR att inte ha bra stöd för brösten och de senaste åren har jag bott i den här (tränings-) BH-n från Lindex. Jag har på äldre dagar blivit oerhört känslig för hårda bågar som skär in och för att det sitter för löst eller instabilt under brösten.

Så för nån vecka sedan fick jag en reklam på Facebook. Det var ett företag som heter Miss Mary of Sweden och jag tyckte deras produkter såg så rejäla och bekväma ut att jag gick in på deras sida och beställde två BHar. Breda modeller, stabila, breda axelband, men ändå mjuka ochsnygga.  Sen gick jag verkligen och väntade på att de skulle komma.
Efter en vecka dök de upp och jag provade direkt och.... ALLDELES för stora. Båda två. Fastän jag kollat deras "size-charts".
Jag blev såklart jättebesviken, för jag hade så mycket sett fram emot två riktigt bra och snygga BHar och så blev det inte alls så. Det blev ingen ny BH alls och tillbaka till träningstoppen från Lindex.
Jag förberedde för att skicka tillbaka dem, men kunde inte hitta nån retur-lapp att frankera med. Så då passade jag på att maila och fråga, och frågade även varför de inte har A-kupa i en enda av deras produkter.
Då fick jag svaret att A-kupa inte säljer och att det är jag som ska stå för returen. Kanske är det bara jag, men jag tycker det känns OERHÖRT drygt att betala retur för något som jag inte ens kan behålla.  Det enda jag står kvar med är förlorade pengar. Jag kan tycka att om man säljer ett plagg som är så känsligt storleksmässigt som en BH via nätet så borde man ha fri retur. Kan nämnas att de inte alls var billiga heller... Men jag borde såklart ha kollat upp det tidigare och nu är det bara att bita ihop och betala. För er som ändå blir sugna på dessa BHar som verkar underbara, men som då inte finns i A-kupa kan ni kolla mer här. 

En sak jag gjorde när Miss-Mary-BHarna passade så dåligt var att googla "Bh för små bröst" och hittade då ett blogginlägg som Cecilia Blanken skrivit på Mama. Hon har konstaterat att hon har knatte-patte och tipsar om några olika märken, bland annat Calida. Jag beställde en Calida Sensation Soft från Timarco häromdagen och nu håller jag tummarna att den ska vara superskön!




Det är inte flickan på bilden som skrivit texten :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar