onsdag 12 februari 2014

Eftersvettas efter intervaller

Som sagt springer jag numera 15 minuter på löpband, i 12km/h tempo, när jag är på Fitness24Seven.  På senare tid gör jag det utan nån större ansträngning och plötsligt förra torsdagen fick jag en knäpp och fick för mig att köra intervaller, för att göra det hela lite mer spännande. Inget avancerat, jag ökade bara hastigheten till 14km/h under 1 minut två gånger på slutet. Det var gött. Jag hade bra tryck i benen och hög musik i öronen och solen höll på att gå upp över Anna Lindhs plats. Kändes som jag svävade fram, för musiken var så hög att jag knappt hörde mina tåskor dunka mot bandet.
Det jobbiga kom sen, för jäääädrar vad mycket jobbigare styrketräningen blev på grund av de här två ynka minuterna i snabbt tempo :) Jag pustade och stånkade och fick efter varje övning stå framåtböjd med händerna på låren. Svetten rann ner i mina ögon och musklerna skakade konstant.
Och som om inte det var nog blev det ännu värre i omklädningsrummet. Visst brukar jag eftersvettas, men det här var ju nästan löjligt. Att försöka sminka sig med mineralsmink med svetten rinnandes i pannan är inget jag rekommenderar. Var under stor del av dagen osäker på om jag ens hade nåt smink kvar :)


I väntan på att maken ska komma ur duschen :) 


Men på det stora hela var det ändå värt det. Det är en så sjukt härlig känsla att ha pressat sig lite extra och klarat av det och bara känna sig helt utmattad men NÖJD! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar