torsdag 28 november 2013

Hållbart?

Nu har det gått nästan en månad sedan sist. Man kan väl säga att det är en kombination av att jag inte hunnit och inte heller riktigt varit motiverad. Det finns så mycket att göra hela tiden och allt måste ju prioriteras. Jag kan inte låta bli att ibland svära över att varje liten extra sak jag tar mig för skapar total kaos i schemat. Det är som om min vardag (och mina helger för den delen) bara precis går ihop, och om jag gör minsta lilla utsvävning så kollapsar hela strukturen. I helgen tänkte jag som vanligt att två helt blanka dagar låg framför mig. Eller det är inte alls "som vanligt, för de senaste helgerna har vi varit på fest. VARJE lördag i typ en månad! Kändes som barnen sov mer borta än hemma.... Men den här helgen! NU fanns två hela, alldeles TOMMA dagar! Oooooh!!



Redo för bröllopsfest!




Redo för Halloweenfest!


Redo för Bollywoodfest!




Jag visste såklart att det krävdes dammsugningar, stunder i tvättrummet, matlagning, timmar av att torka upp mat från golv, bord och barn. Men ändå planerade jag att både räfsa löv, klippa lavendeln, baka osannolika adventsbullar från Coops tidning, baka pepparkakshus, gärna sy lite, träna Body Balance..... ja, ni hör.
En hel del blev faktiskt gjort. Lavendeln är fortfarande oklippt och pepparkakshuset är varken dekorerat eller ihopsytt, men advenstbullarna är både bakade och uppätna, löven är räfsade och högarna borta, och vi tog en cykeltur i skogen istället för Body Balance. Har tyvärr lite ont i halsen och vågade inte gå på högintensiv träning igår, utan de blev BB då istället.
Igårkväll lyckades jag sy en del på de små jul-aktiga klänningar jag gör till småtjejerna och idag är det syjunta där jag hoppas komma lite längre på tröjan jag stickar till Vira. Fördelen med att ha ett yngre barn är ju att det alltid kan få plaggen, om det stora råkar växa förbi för att man inte hinner klart :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar