torsdag 11 april 2013

Bodypump i leksakshavet



Man får försöka dela på utrymmet :)



Började kännas som längesedan jag körde styrka och igår lyckades jag tränga undan några leksaker och pressa ner alla Body Pump-grejerna. Max och Vira var på Hassegympan och det var jag och Lill som roade oss hemma i vardagsrummet. Tyvärr hade jag tidigare på dagen varit på promenad, under vilken hon somnade och därmed trasslade till hela sovschemat resten av dagen. Ja, alltså nu ska man inte säga "Tyvärr" om att gå på promenad, även om temperaturen var närmre noll och vinden sådär isande som den bara kan bli över fälten i Skåne. Det var trevligt, såklart, fast jag önskade jag hade mina riktiga vintervantar. 
Det tilltrasslade sömnschemat påverkade min träning på så sätt att Lill mer och mer spårade ur ju längre in i passet vi kom. Jag fick smita iväg och hämta majskrokar som jag spred ut över golvet och som gjorde att hon kunde vara nöjd ännu en stund, medan hon krälade runt och letade upp dem och sen tappade bort dem igen när de kletat in sig i hennes tröja. Till sist gick det inte längre och mitt i utfalls-låten fick jag ta paus och ge henne mat. Sen lyckades jag köra axlar, men på maglåten fick hon sitta på min mage där hon skratt-grät av trötthet och drog mig i näsan. 
Men på det stora hela är jag nöjd, idag har jag träningsvärk och som jag hävdar att man måste tänka: "Den bästa träningen är den som blir av" . Det gäller det mesta faktiskt, man måste glädjas åt det som blir av, åt det man får gjort, även om det bara är att duscha eller laga mat. Går man bara och tänker på allt man borde göra eller önskar att man hunnit blir man galen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar