torsdag 31 januari 2013

Hassegympa och Mamma-babygympa

Gårdagens Body Balance gick om intet. Det körde bara ihop sig helt enkelt, med jobbgrejer och så var det plötsligt dags att gå och hämta Vira och därefter var det inte speciellt långt till det var dags för Hassegympa. Efter en del velande hit och dit om vem som skulle gå bestämde vi oss för att gå allihop även denna gången. Och nu hade Vira börjat fatta galoppen, nu sprang hon när hon skulle, var med på de olika rörelserna och fattade vad man hade ringarna till. Men det allra bästa är när redskapen åker fram och man får kuta runt fritt bland alla sakerna. Hennes favorit är den långa, uppblåsbara hoppgrejen. I hennes värld måste den te sig oändlig och hon hoppar och studsar fram och sen ett hopp ut på tjockmattan, ett till hopp ut på golvet och så springa tillbaka och göra allt från början igen. Jobbigaste stunderna på passet är när man ska sitta stilla och vänta medan föräldrarna plockar fram eller tillbaka redskapen. Sitta still... tufft när man är två och det hänger ringar och dinglar fritt och det finns stora gröna bollar i nät i taket.
Det blir nog till att ordna ringar nånstans i trädgården i vår. Vi hade det när jag var liten och jag vet inte hur mycket jag hängde och slängde i de där, och det var så himla roligt. Vira verkar känna likadant, så ett par ringar får vi nog ha :)



För min del blev det Mamma-baby-gympa i morse och Maria hade lagt till en liten del med stepbräda så passet var nästan 1,5 timme långt. Lill protesterade precis innan det var dags för baby-låtarna, dvs då vi skuttar runt lite med bebisarna och flyger flygplan och sådär. Så då ammade vi, men det störde iaf inte min egen träning :)
Det var träff med mammagruppen samtidigt så jag fick prova på duscharna för första gången. Funkade bra tack vare att Lill charmade en del damer som var i omklädningsrummet samtidigt och som gladeligen stod och gurglade framför en bebis. Det är ju ett litet projekt att ta sig runt. Jag är förvånad över att folk inte tror jag är på väg att flytta in dit jag kommer, med babyskydd, skötväska, jackor, skor, träningsväska... puh. Men snart är det sommar igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar