tisdag 4 december 2012

Krääääk

Sorry för tystnaden, det har varit kräk på tapeten. Eller nä, som tur är lyckades jag ta mig till toaletten, men kräk var det iallafall. Vaknade nån gång under natten mellan torsdag och fredag, gav Lill mat och kände sen att jag mådde ganska illa. Hoppades att det skulle gå över, men nej, det gjorde det inte.
Så hela fredagen låg jag som en halvdöd sill i sängen och kollade på "Historieätarna" och "Jakten på det perfekta" livet i telefonen och jag mådde riktigt, riktigt dåligt. Kräksjukan medför ju automatiskt en mycket otrevlig uttorkning och att dessutom amma ovanpå det blev nästan för mycket. Jag drack vätskeersättning en tesked i taget var femte minut, varvat med lika "stora" portioner vatten (när jag väl kunde dricka nåt öht) men ingenting verkade bita på den FRUKTANSVÄRDA huvudvärk som bosatte sig under håret. Har nog aldrig varit med om nåt liknande, det var totalt olidligt. Samtidigt försökte jag ligga så mycket jag kunde i karantän i sovrummet, inte träffa någon förutom stackars Lill som ju är beroende av mig för mat. Nitiskt skrubbade jag händerna och spritade och försökte att bara röra henne på kläderna och ta i trä, hittills (tisdag idag) är ingen annan smittad.
I lördags mådde jag bättre men kände mig fortfarande svag och i söndags, när det hade snöat, var jag lite ivrig och sprang som en tok runt med Vira på pulka i trädgården och blev sen totalt utmattad och kände mig nästan illamående resten av dagen. Så jag har tagit det lugnt nu kan man säga. Och så är det mycket att göra för tillfället. Idag lyxade jag till det med massage för att förhoppningsvis bli lite bättre i ryggen som fortfarande känns stel när jag reser mig upp. Tjejen var duktig och tog i riktigt hårt så jag hoppas det blir bättre.



En omgång knäck är iallafall gjord, hälften saffran och hälften plain. En mjuk pepparkaka i braspanna har jag också lyckats få till!

Viras första snö som hon kan minnas!


Resten av veckan är det lite jobb att göra, en massa godis och kakor som ska fixas inför Lills namngivning på lördag, blommor som ska köpas, galaklänning till Vira inför nåt dagisjippo, julkort ska skickas och hemmet städas och så är det massor av olika träffar med mammagrupper, vänner och annat. OCH på förmiddagen innan namngivningen på lördag är det dags att få nytt Body Balance-pass! Ska bli riktigt kul! Jag har faktiskt tröttnat såpass på det nuvarande att jag börjat köra gamla istället. Hoppas dock att det inte blir för stressigt med allt.... hehe.. 

1 kommentar:

  1. Fy för sån huvudvärk! Jag har med haft det i veckan! Blä! Fick till och med ringa hem Militärpappan en dag...
    Saffransknäck alltså? Spännande!

    SvaraRadera