söndag 9 december 2012

BB Kvartal och fest!

Igår var det en stor och aningen stressig dag då det både var Body Balance kvartalsutbildning och namngivningspartaj för Lill.
Jag hade jobbat hårt och förberett massor; kokat knäck i olika smaker och hårdheter (saffran, mandel och helt slät) vi hade gjort en sats lyckade kolor och en sats misslyckade som kunde passera för fudge och som kanske blev festens mest uppskattade godis :) Jag hade bakat mjuk pepparkaka i braspanna och gjort glasyr på Philadelphia och så dekorera med lingon, min mamma bidrog med saffranslängder med mandelmassa, Max pappa kom med pepparkakor, det fanns ädelostgegga att ha på, Rocky Roadgodis, skumtomtar och lite vanligt hederligt lösgodis (åh, underliga känsla av att lösgodispåsen kostar 140 kr....) eftersom barn generellt verkar gilla det bäst. Och så hasselnötskakor, ni vet såna som man fick hos sin mormor och som bara är så sinnessjukt goda. Det var därför jag hängde på Clas Olsson i veckan- för att få tag i en mandelkvarn. Och ja, de var de enda kakorna som tog slut... tyvärr...
Som vanligt när det är party måste man ju rodda en del innan, tror vi var uppemot 50 pers här med alla barn och det blir ju ganska geggigt i hallen när alla kommer in med snö. Och alla jackor ska hängas nånstans och det ska skottas och finnas tvål och handduk på toan... ja, det är ju hur mycket som helst. Så när jag (ganska stressad) tog bilen till SATS i Västra Hamnen lämnade jag Max med en diger lista och hoppades att allt skulle vara klart när jag kom hem (det var det... nästan...) . Jag hade tur, för själva teorin var inte integrerad i passet, som den varit ibland, utan nu låg teoripasset efteråt, vilket gjorde att jag kunde smita. Jag har aldrig upplevt att de gett mig sådär jättemycket extra, de där små praktiska övningarna, det funkar lika bra att kolla på dvdn och lyssna på vad de säger där.
På utbildningen träffade jag en gammal vän som är en riktig träningsinspiration. Jag tror att hon nu är minst 45 och hon är fortfarande grymt vältränad, ser ut som en tränad 20-åring i kroppen. Dessutom vet jag att hon gör världens bästa aerobicpass som både är sjukt roliga och så jobbiga att man nära nog tuppar av efteråt. Alltid fint att träffa på live-inspiration!





Hittills har jag alltså bara kört passet en gång alltså, och kan inte riktigt avgöra hur bra det är. Maglåten var jobbig som vanligt och det är ju lite det man vill :) Och generellt kändes det bra, ska försöka hinna köra imorgon igen och komma in lite mer i det..
Just nu känns det lite som mitt liv har snurrat iväg i hundranittio och jag har inte hunnit med nånting. Det har varit mycket jobbgrejer och så den här festen och så det vanliga med att ta hand om två barn och amma och allt vad det är. Måste verkligen försöka lugna ner tempot lite nu så jag kan hinna göra lite saker som JAG vill göra också. Annars kommer jag ju bli helt tokig :)
Men imorgon är det ny vecka och nya tag!

Ambitiös namnflagga till min Lill-skorpa :)


På festen berättade min favvo-tvåbarnsträningsmamma att hon fått hela familjen att köra mördarcirkeln där hemma! Så jäkla gött! (och hennes man sa att han döpt om den till helvetescirkeln, tror jag det var ) Hon hade dessutom inspirerat ett gäng på jobbet som hävdat att de aldrig har tid att träna att köra mördarcirkeln, för den hinner man nästan alltid! Underbart tycker jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar