torsdag 29 november 2012

Katastrof!

Igår var det, som ni kanske noterade, onsdag. Och på onsdagar är det Body Step klockan sju på lokala gymmet där jag ännu inte har kort. Ett perfekt pass på en perfekt tid. Jag tänkte glatt sticka dit, köpa ett 40-kort (för jag har insett att det är det mest ekonomiska eftersom jag inte räknar med att kunna vara där mer än en gång i veckan och då blir ett årskort ett smärre rån) och köra lite step och bli lite lycklig(are).
Så kom jag på att detta ju är ett landsortsgym och att man säkert behövde boka, vilket ju inte funkade eftersom jag ännu inte var medlem. Jag beslöt mig för att ringa dit och kolla om det kanske var så att de kunde boka mig och att vi kunde ordna allt det praktiska när jag kom dit.
Då meddelade gym-killen mig att passet var INSTÄLLT pga att det var så få bokade! Det känns inte alls bra. Det bådar ju verkligen inte gott för framtiden att ett så bra pass, på en så bra tid måste ställas in! När jag var instruktör i Lödde tränade jag nästan alltid step efter mitt BBpass (för att jag är lite smått galen i såna danspass) och då var det i princip alltid FULLT. Det blev fullt nästan en vecka innan, så fort passet "släpptes" för bokning.
Vad händer i Svedala? Vad gör ni? Tränar ni inte? Kom igen nu! Jag blir tokig om jag inte kan köra lite step snart!
Nu borde jag köra KB för jag sitter bara här och väntar på att Max och Vira ska komma tillbaka från drop-in-vaccinationen där de varit de senaste timmarna. Eller de kom faktiskt hem en sväng och bytte en bajsblöja och hämtade en macka. Men jag borde ju utnyttja tiden till att träna, men det verkar sitta långt inne idag. Ska ringa och se hur länge de tror att de blir borta.
Tyvärr ingen träningsbild idag, ni får nöja er med vackra äpplen som jag går förbi ett par gånger om dagen på mina strövtåg till och från byn och dagis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar