måndag 22 oktober 2012

Sjödikens JR Ewing?

Det började nog så smått när jag var gravid med Vira tror jag. Läste väl nånstans om sån här havandeskapsolja från Weleda och det lades en hel del pengar på sån under de där nio månaderna (och inga brisningar! Men huruvida det berodde på oljan låter jag vara osagt)
Sen tappade jag ju så mycket hår där när jag slutade amma och då hade Jenny HS just börjat med Orofluido hårolja och gav mig ett prov. Tog inte lång tid innan jag märkte resultat och så var jag fast.
Sen tror jag att jag läste om "The oil-cleaning-method" på nån blogg och blev mycket intresserad. Så jag gick till apoteket och köpte en flaska mandelolja, en flaska ricinolja och en sån där liten tom flaska att blanda min cocktail i.
Och så fick jag en flaska citronolja i present. Och så blev jag gravid igen och köpte Weleda.
Och nu kom jag på att det började för flera år sedan när jag fick en släng av dålig hy och gick till naturmedicinaffären och hon tipsade mig om Jojobaolja, vilken jag fortfarande har kvar (dyr som tusan var den, men den varar å andra sidan läääänge).
Så nu tittar jag in i mitt badrumsskåp och undrar om jag är Sjödikens JR Ewing? Besatt av olja?
Nu kör jag mandelolja på Lill varje dag och skulle gärna gjort det på Vira med om hon kunde stå still tillräckligt länge :) Och jag rekommenderar det, det är inte direkt kladdigt trots att det är olja och det är alldeles naturligt!








































Nu ska jag vänta på att Lill somnar, vilket borde ske snart, sen ska jag träna. Står mellan BP och KB idag. Blir nog KB för jag har behöver vara lite tidseffektiv.

1 kommentar:

  1. Hahaha!!! Vilken oljoman du är!
    Du såg kanske att jag svarat på ditt mejl via ett inlägg på min blogg? Ni är många som skriver till mig för att fråga om samma sak å jag skapade ett helt inlägg om hur Team Militärmamman kom till! =)

    http://militarmamman.com/team-militarmamman/

    SvaraRadera