onsdag 26 september 2012

Promenad - 7km

Idag regnade det hela förmiddagen och jag var ganska besluten att köra Body Balance igen, trots att jag egentligen planerat promenad. Men så pratade jag med Max som sa "Men nu kommer det ju vara såhär, det är bara att klä på sig och gå ut." Och eftersom jag alltid lyssnar på vad han har att säga gjorde jag just det: riggade regnskydd på vagnen, drog på mig hela regnstället, fick fram ljudboken och gick sen det vi kallar för Bjeretrundan. Nästan exakt 7 km är den! Har väl inte högsta fart direkt men det kommer förhoppningsvis.
När jag går fokuserar jag på, förutom att ta mig framåt:
- Rulla bak axlarna och sänka dem
- Suga in naveln mot ryggraden och aktivera magstödet
- Dra in svanskotan lite och på så sätt aktivera mina knipmuskler.
Allt för att det ska bli lite mer effektivt.

Omgivingen är ju onekligen lite annorlunda nu jämfört med när jag gick på Bellevue och letade efter träd och grönska :)




 Mina kära promenadvänner MBT-skorna!


Resultatet på Runkeeper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar