tisdag 7 augusti 2012

Tre veckor kvar!

Nu är det tre veckor kvar innan BF och hittills funkar allt bra! Var hos MVC idag och allt verkade toppen förutom järnvärdet som var nere på bottennotering, 103, trots at jag tycker att jag äter mina tabletter som jag ska. Kanske kan det förklara den totala trötthetsattacken i lördags kväll då jag somnade efter maten, vid åtta, och vaknade med Vira tio i sju på söndagen.. Eller så var det bara en helt vanlig, icke järn-relaterad, trötthetsattack. I vilket fall blev det bättre efteråt och nu känner jag mig pigg igen!
Bebisen är nu helt fixerad och barnmorskan var lite lite orolig över att Max ska iväg på Way Out West i helgen, men jag tänker att den nog håller sig kvar i magen ett tag till. De varnar mig dock hela tiden för att det antagligen kommer gå fort, både min ordinarie barnmorska och hon som var stand in förra gången när den vanliga var på semester. Och fort kan ju vara bra, men helt inte FÖR fort... jag vill gärna hinna in till BB tack :)

Igår var en mycket fin gammal vän på besök och jag gjorde hallonpaj efter mammas recept och så vaniljvisp till det. Inte direkt ett hälsorecept, men så är jag ju lite av uppfattningen att om man ändå ska äta kaka kan man göra det ordentligt. Har blivit sjukt många pajer den här sommaren, är väl lite en effekt av att ha flyttat och många som dyker in på fika. Standard har varit äpplesmulpaj, med kanel och kokos i smulet. Och så havreflarn också. Allt enkelt att göra :)




Från ena hållet...



Och från andra hållet, med kula på magen :)



Dock hade jag såpass mycket energi igår att när gästerna gått och Vira sov sött i sin säng rullade jag ut mattan och körde Body Balance. Kändes riktigt bra, förutom att det börjar bli jobbigt i maglåten, det här med att ligga på rygg på det sättet funkar sådär. Eller det fungerar en stund, men sen känns det liksom märkligt i hela kroppen. Så då tar jag paus. 







Kan dock inte låta bli att vara liiite avundsjuk på Max som under tiden var ute och sprang här...



Idag har Max bestämt att det blir Body Pump, jag som egentligen hade planerat att packa upp lite lådor... får se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar