onsdag 8 augusti 2012

7 lådor senare

Lådorna vann igår. Mellan ungefär klockan fem och klockan tio satt jag i Ebbas rum, omgärdad av en miljon småpryttlar, en liten flicka i blommig klänning som hade svårt att låta bli att stoppa kastanjerna i munnen (fast hon gick ju och lade sig vid sju), samt 1-2 katter som tuggade på gamla presentssnören, tejpbitar och annat spännande som dök fram ur kartongerna. Pippi firade jul strax utanför och Max fixade med tekniska prylar där nere (ja, jag vet, typisk könsuppdelning, men men...)
Det är nästan ofattbart hur mycket SKRÄP en nioåring samlar på sig och nästan ännu mer ofattbart hur tråkigt det är att sortera bland all skit. Tänk er en låda full med gamla presentsnören, otaliga trasiga leksaker från McDonalds och dylika ställen, spel med fokus på åldersgruppen 3-6 år, träpussel från Bamse, pyssel och målarböcker så man kan pyssla heldagar fram till studenten, ett par tusen olika figurer och pryttlar i miniministorlek som jag antar kommer från såna där automater som står i entrén på ICA. Jises... Först visste jag inte var jag skulle börja, det hela gjorde mig alldeles matt (och då åt jag isglass och tittade på när Pippi spöar världens starkaste man och tjusar ormar). Sen packade jag upp alla lådor som hör till Ebbas rum. Och sorterade. Sen åt vi knäckebröd, tittade på True Blood och jag noterade att nya TVn (det måste bero på den) fick coola vampyrserien att se ut som "Days of our Lives" vilket inte var helt positivt.
Nu återstår bara att se om Ebba väljer att behålla sina ca 20 prydnadskuddar i olika storlekar eller sina ca 100 gosedjur... för nån måste tyvärr gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar