måndag 2 juli 2012

Kettlebellspresent


På lördagkvällen var vi bjudna på 40-årsfest hos en snygg tvåbarnsmamma med lång träningshistoria. Som vanligt var vi sena med presentinköpen och de vanliga förslagen kom upp:  en flaska dyr champagne och ... öööh, nån typ av upplevelse? Det var jag och Max och ett par till som skulle gå ihop och presenta och när de började prata om träningsgrejer kom jag bara på det bästa - Kettlebells! Hon, festfixaren, hade just berättat för mig att hon numera bara tränar hemma och jag bara kände att kettlebells ju är alldeles ultimat som present då. Jag var dessutom ganska säker på att hon inte hade några. De erbjuder ju sjukt bra allroundträning, tar nästan ingen plats och det är både puls och styrka. 
De som hade ansvaret för inköpen hittade dessa snygga karamell-kettlebellsen på InterSport, mycket roligare än mina helsvarta från Casall. 
Och festfixaren blev jätteglad för presenten och supertaggad att köra igång! Riktigt bra present med andra ord, värt att komma ihåg ifall ni ska presenta träningsintresserad :) 


1 kommentar:

  1. Som sagt jätte-glad för mina karamell-kettlebells och premiärträningen igår var såå bra och gav verkligen mersmak!
    Hälsn den snygga tvåbarnsmamman :)

    SvaraRadera