torsdag 26 juli 2012

Bihåleinflammation...

Känns som datorn och jag glidit ifrån varandra på sistone, kan bara skylla på semestern. Den fick inte ens följa med till Dalarna faktiskt, och täckningen där var alldeles för dålig för att jag skulle orka blogga. Nu är vi tillbaka sen i måndags kväll, men ändå har jag inte suttit här direkt. Jag har helt gått in i semester-mode och spelar Rumble och läser bok om kvällarna, som avslutas redan vid halv elva-elva. Väldigt skönt och med all säkerhet bra för mig. Sen vi kom hem har jag kört ett pass Body Balance, funkade bra men kändes ap-jobbigt eftersom jag mest ägnat mig åt promenader tillsammans med svägerskan under semestern. Sen kör jag mina armisar mot badkaret, fortfarande 40 st om dagen, eller 80 om jag orkar göra både morgon och kväll. Dock började jag igår känna av lite i bihålan och i morse när jag vaknade rådde det inget tvivel om att jag fått en härlig bihåleinflammation som gör fruktansvärt ont mest hela tiden och som jag vet att jag inte kommer kunna få nån vettig penicillin för :( det var samma sak i vintras och även när jag var gravid med Vira. Båda gångerna fick jag Kåvepenin och det hjälpte inte alls.
Men i vilket fall blir det inga avancerade träningspass så länge smärtan håller i sig. Ska rådgöra med svärfar, läkaren vad han rekommenderar för medicin. Antagligen kommer han säga Rhinocort Aqua, precis som i vintras (jag var ju gravid den gången också) och jag har redan införskaffat ny idag.
Just nu är jag på väg till sängen, klockan är kvart över tio, jag har nya rundor att spela på Rumble och en bra bok att läsa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar