måndag 30 juli 2012

Åsnan!

I fredags fick vi ett mail:

"Your Donkey is now on his way to your home"

Jag tror att jag missat berätta det, men efter ganska mycket om och men och hit och dit beställde vi till sist en Donkey, från Holland. I färgen Svart/Svart (dvs svart bas och svarta sufletter). Inte för att vi älskar svart, men vi känner väl oss själva som inte så bra att hålla saker jätterena, så det är av praktiska skäl.
Det var ju några månader sedan jag började drömma om en Donkey, efter att ha gjort otaliga efterforskningar på nätet. Jag läste både test och mer privata recensioner av folk som driver rena barnvagnsbloggar, och tog såklart även del av den VÄLDIGT digra tråden om Donkey på Familjeliv (den har fler än 3100 inlägg!!!) men så träffade jag den här tjejen som jobbar på "BabyJogger" på midsommarafton och hon kunde ge oss ett jättebra pris på deras nya dubbelvagn, alltså inte den som är på längden utan de har en ny som är på bredden. Så jag och Max och Vira begav oss till Barnens Hus i Malmö för att kolla in den lite närmre och Max dissade den i princip omedelbart för att den hade för små hjul. Och under hela den här perioden googlade jag med jämna mellanrum "bästa syskonvagnen" och svaret blev alltid detsamma, både i test och svar från olika forum:
Bugaboo Donkey

Och efter lite påtryckningar av folk som anser att man ska köpa det man verkligen vill ha, även om det kostar lite mer, för att man annars kommer ångra sig, så slog vi till och nu är den alltså på väg hem till oss, vår åsna!


1 kommentar:

  1. Fantastiskt! Jag ÄLSKAR vår Donkey och det är en av mina absolut bästa köp, oavsett pris.
    GRATTIS!!!

    SvaraRadera