torsdag 28 juni 2012

Tårta och träning!

Igår fyllde Ebba år och jag hade gjort en fin liten rosa prinsesstårta som vi åt på morgonen, till Viras stora förtjusning. Man kan säga att hon gillar prinsesstårta :)


Alltid härligt att fylla år!



Mycket intresserad av tårtan :) 


Kusinerna i fina franska klänningar som farmor och farfar köpt på cykelsemestern.


Sen jobbade jag hemifrån och vid lunch kom svärmor och svärfar och svåger med barn och det blev pizza och sen massor av tårta- igen. Dock var det ingen som skulle sova över så klockan åtta var det bara vi i "vanliga" familjen kvar hemma och jag kunde hämta yogamattan från förvaringen under trappen och vända den mot de stora fönsterna i vardagsrummet där jag har utsikt över trädgården och den stora ängen där bakom. Riktigt fint minsann! Och kändes såklart skönt att träna :) 
Annars har jag börjat göra vad jag kallar "gravid-armisar" mot badkaret, helst både morgon och kväll. Jag ställer mig alltså i armhävningsposition, fast med händerna mot badkarskanten och så gör jag armhävningar, nu är jag uppe i 40 reps/gång. Positionen gör att magen inte alls "hänger ner" lika betungande som i vanlig armis-position samt att ryggen inte alls tar lika mkt stryk. Idén fick jag från en bild på Danijela Hodges blogg och jag tycker hittills det fungerar mkt bra.




Idag låtsades vi att vi hade semester på eftermiddagen och bara hängde i den sköna soliga trädgården och spelade boll och övade på kullerbyttor. Imorgon jobbar vi igen. 


Kvällssol på terrassen.


Bebin i magen är fortfarande väldigt aktiv och far runt vad jag tycker är alldeles för mycket för sin storlek. Det är numera inte helt bekvämt när den beslutar sig för att göra kullerbytta (eller billabitta som Vira kallar det) och trycker ut sina hårda knän eller hälar eller vad det nu är hela vägen runt och bort in under revbenen. Förhoppningsvis har den snart blivit så stor att den tvingas avstå från sådana akrobatiska övningar :) Hicka har den såklart också flera gånger om dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar