onsdag 30 maj 2012

Träningsdag

Min vanliga rutin är att träna något "strukturerat" varannan dag. Med det menar jag utöver den vanliga vardagsträningen, som ju nuförtiden består i ca 1 mils cykling om dagen. Det funkar ganska bra. De dagar jag tränar hinner jag inte så mycket annat - eller jo, jag hänger med Vira hela eftermiddagen, vilket inte alltid är ett nöje eftersom hon ofta är väldigt trött och gnällig efter dagis. Sen lagar jag mat, de flesta dagar utför jag någon typ av tvättaktivitet; tvätta, vika, hänga (inte stryka, aldrig i livet), och så blir det Vira-bad, framför allt nu när hon är ute hela tiden och skitar ner sig nåt ofattbart :)  När Vira gått och lagt sig så kör jag igång träning, om vi inte äter innan och sen tar det ju sin lilla tid att duscha och fixa till sig och därefter brukar det mest bli tv-serie. Just nu kör vi Downton Abbey, Mad Men, Game of Thrones och Homeland (fast det har vi lite kommit av oss med).
Är det en träningsfri dag försöker jag vara duktig och tex dammsuga. Det borde jag göra varje träningsfri dag eftersom vi har två håriga katter och en 1.5-åring, men det blir såklart inte alltid så. Jag är nöjd med de gånger det händer :) Nu förtiden packar jag också, även om det sitter långt inne att komma igång med det när det är kväll och man bara vill slappa. Fast det är ju tvunget. Bara lite mer än en vecka tills vi får nycklarna till huset!




Vardag


Det är lite så det ser ut där hemma, och i måndags var det Body Pump på schemat igen. Jag är lite knäckt över att det känns så tungt för ryggen i benlåten, det märks onekligen att magstödet är försvunnet. Ska sänka vikt ytterligare och så tyckte jag att jag kom på en metod för att det skulle kännas lite bättre.
Igår var det då träningsfritt så idag blir det Body Balance igen skulle jag tro. Gud, vad jag känner mig tråkig, det blir ju bara BP och BB hela tiden, men det är så enkelt! Det finns tillgängligt och är utomordentliga komplement till varandra. Saknar dock ett bra sätt att konditionsträna, att ta sig ut på cykeln är ju något av ett projekt som jag inte alltid har tid med. Detsamma gäller powerwalks -löpning är ju så mycket mer tidseffektivt! Men nu är jag i v28....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar