tisdag 29 maj 2012

Roligt och pinsamt

Måste bara berätta om reaktionen jag fick när jag skrev till återförsäljaren av stödstrumporna och klagade på att de gått sönder efter två dagars användning. Jag skickade med fotot på de trasiga strumporna och skrev som det var: att jag använt dem under två dagar på kontoret, i helt vanliga skor.
Återförrsäljaren skickade vidare till typ märkets sverigerepresentant som svarade såhär (citat):


"Hon måste ha något fel på sina hälar eller skor. Någon liten sten kanske har hoppat in i skon?"

Jag tycker nästan det är skrattretande, men framför allt oerhört pinsamt från deras sida. De menar alltså att det är mina hälar det är fel på? Precis som jag skrev på skämt här, att jag kanske har vassa hälar! 
Hade det varit så att jag köpt ett par byxor på tex random klädaffär och de gått sönder och jag gått tillbaka för att reklamera kan jag inte tänka mig att de skulle säga "Nä, det är inget fel på byxorna, det måste vara in rumpa det är fel på!"
Och att tro att jag fått "en liten sten" i båda skorna och gått runt med dem tills det gick hål är ju bara idiotiskt. Har också kollat skorna noga och där finns ingen söm eller nånting hårt som kan ha gjort hål. 

Jag fick inte heller någon typ av erbjudande att skicka in de trasiga strumporna mot pengarna tillbaka eller dylikt. Nu har vi mailat några gånger och deras attityd lämnar fortfarande en hel del att önska, men jag ska iallafall skicka in strumporna. 
Igår använde jag det andra paret (eftersom jag ju inte har några andra) och gick i ständig väntan på att mina deformerade hälar skulle ta hål på dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar