torsdag 17 maj 2012

Darn it....

Jaha, precis som jag börjat övertala mig själv om att "det får funka med Charioten, vi testar blablabla" så är jag och besöker min kära vän Frida som numera har två barn och även två Chariotar. Hon har dock lite längre mellan sina barn än vad jag kommer ha och hennes stora kille åker ståbräda när han ska till dagis. Det ser jag dock inte ens som ett alternativ för Vira, dels är det en bit till dagis, dvs länge att stå för en tvååring, dels så är hon ju oerhört benägen att bara sticka iväg så fort hon ser nåt spännande nånstans. Dvs det hade varit tvunget att vara ståbräda+koppel. Nope. Funkar inte.
Men jag passade på att diskutera vagnfrågan med Frida och hon sa att hon aldrig skulle vilja ha Charioten som endavagn. Kanske mest för att de sitter så långt ner, och så det här med att de i hängmattan sitter i typ "bilstolsposition" vilket ju inte är rekommenderat att göra längre stunder. Och att ha en vagn som enbart erbjuder detta kändes inte bra. Så jag började ju fundera på Donkeyn igen.... Och på skatteåterbäringen som faktiskt skulle räcka till en Donkey.... Funderade på det senast nu när jag cyklade till stan från dagis.
Och vad väntar här, jo en kommentar från en annan Frida, Militärmamman Frida: http://militarmamman.com/
Hon har två barn, med ungefär samma "täthet" som jag kommer ha tror jag. Och hon har en Donkey och säger att det är ett av hennes bästa köp. Gaaaah! När nån säger så tar jag det på allvar. Jag har ju mina tre tydliga bästa köp: MTBn: dyr som pockers men värd varenda krona även om den just nu bara hänger i förrådet, MacBookPro: dyr som pockers men herregud, vad gjorde jag innan jag hade den?? Räsercykeln: dyr som pockers men ack så snabb och jag bara älskar att susa fram på den.
Så fasen också om jag inte ska ha en Donkey ändå. Antagligen kommer jag väl inte ångra mig. Och skulle jag göra det kan jag ju sälja den. Så få Donkeys som finns på Blocket borde de ha ganska högt andrahandsvärde. Till skillnad från de här BabyTravel som ju verkar finnas i drivor runtom i Sverige. Jises, jag verkar ha hamnat i "finvagnsträsket".


Eftersom jag inte har några spännande bilder idag kommer en magbild. Vecka 24 med Vira till vänster, V 24 med Okänd till höger. Kul att jämföra :) Nu är jag i v 26!


Igår körde jag BP!! När Vira sov drog jag fram alla grejerna, väldigt mycket lättare när det bara är jag (Max är i Madrid). Jag skrev ett inlägg häromdagen som tyvärr försvann på nåt sätt, men där berättade jag om min nya, ganska äckliga bästa vän: Nässköljen. Det verkar ju som att alla mina förkylningar numera sätter sig på bihålorna och som gravid får man inte ta del av några bra mediciner mot bihåleinflammation. Så jag googlade på huskurer och alla sa nässkölj. Bara att gå till apoteket och köpa en och testa helt enkelt. Och minsann om det inte blivit bättre!
Så igår passade jag på att köra BP och hu, vad det var jobbigt! Jag upplever det som att när man är gravid och inte tränar på en vecka är det som att inte träna på 2-3 veckor som icke-gravid. Man tappar så oerhört fort. Men jag kämpade på, knäböjen blir inte så djupa nuförtiden, det känns direkt när man kommer till gränsen där ryggen kommer börja ta stryk. Så var uppmärksamma på det! Ni som kör därute! Tänk på att ni inte längre har stödet i magen när ni är gravida och går ni för djupt i knäböjen, så kommer ryggen ta slut. Jag lovar ni kommer känna det i ryggslutet. Ajajaj.
När det är såhär jobbigt att träna tänker jag alltid att jag INTE vill ha några såna här ofrivilliga pauser igen. Usch, det är tungt att ta sig tillbaka.

Nu när jag hämtade kaffe kom jag på att det finns en annan sak som kan motivera en Donkey: Vi har aldrig köpt nån vagn! Till Vira körde vi på Ebbas gamla Teutonia från 2003 och Charioten är en VÄLDIGT uppskattade bröllops och bebispresent från Max föräldrar. Sååå, vi har ju i teorin lite vagnpengar innestående liksom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar