måndag 30 april 2012

Veckans träning



Här bjuds på lite Body Balance-inspiration från förra graviditeten. En Eagle-pose i vecka 35! 


Veckans träning ser ut som Body Pump imorgon, sen ett pass Body Balance och förhoppningsvis antingen en power-walk, eller om jag verkligen har tur: en tur på racercykeln! Som det känns i höften just nu hade cykling varit ultimat och nu är det ju ljust såpass länge på kvällarna att det inte är några problem att hinna ut.
I lördags körde jag Body Balance och som vanligt var det alldeles fantastiskt och jag tänkte (som jag gör nästan varje gång) att jag inte skulle klara mig utan det. Varje gång känner jag hur jag återfår rörlighet, hur en massa spänningar släpper överallt samtidigt som jag känner mig stark och smidig (ja, smidig, faktiskt). Så jag kan bara rekommendera någon typ av yoga-utövande. Har ni träningsvana och är igång, kör vanlig yoga eller Body Balance. Det är lätt att anpassa efter ert "speciella tilstånd" och om ni berättar för instruktören innan passet att ni är gravida kommer de visa hur ni ska göra (allafall alla BB-instruktörer har fått alla gravidanpassningar). Har ni ingen träningsvana men är gravida: gå på gravidyoga. Det är lugnt, harmoniskt och gör under för kroppen. Dessutom fokuserar man på andningen och på att slappna av, något som jag hade enorm nytta av under förlossningen. Att kunna slappna av under smärta är en konst, men den är guld värd att bemästra. Jag är inte ensam om att hävda att smärtan då blir lättare att hantera.
Hoppsan, blev lite längre än planerat, men men!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar