söndag 29 april 2012

Tung söndag

Igår var en sån där dag då jag bara undrade hur det ska gå. Hur ska jag orka vara gravid i fyra månader till? Jag hade ont i halsen när jag lade mig på lördagen och vaknade flera gånger under natten av att det gjorde jätteont. Så allmäntillståndet var inte på topp alls, även om det var min tur att få sovmorgon och jag inte klev ur sängen förrän halv nio (Hahaha! Tänk, för några år sedan hade jag inte ens räknat det som sovmorgon, men nu...) Sen blev det visserligen lite bättre i halsen, men jag kände mig hängig och då plötsligt blev graviditeten så himla jobbig. Det bara gjorde ont överallt, i den jäkla höften, eller egentligen muskelfästet mellan rygg och rumpa, som alltid spökar, så fort jag satt ner i en soffa el dylikt kändes det som mina revben pressades ihop och det blir sjukt obekvämt. Brösten gjorde ont, allt var bara jobbigt. Då är det inte kul att inse att bara lite mer än hälften gått och det kommer vara såhär hela sommaren. Samtidigt som det kommer bli varmt och jag kommer bli tyngre och tyngre och revbenen kommer bli totalmosade till slut.
Fast idag känns det bättre. Kanske lyckades jag lura halsontet på flykten, och direkt känns inte graviditetsbesvären lika jobbiga längre! Kanske kommer jag klara det ändå!




Igår passade vi på att plocka upp ett litet bord och några stolar i Viras rum. De har varit Ebbas och bott i källaren ett tag, men nu var det perfekt läge för Vira att få dem och även lite block och kritor. Mycket uppskattat kan man säga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar