måndag 5 mars 2012

Body Pump och kafferep


I lördags insåg jag att den här bloggen blir lite "Underbara Clara möter Olga Rönnberg". Jag tror jag kom på det när vi just avslutat Body Pump-passet i vardagsrummet och jag började sätta på kaffe och gröpa ur semmelbullarna och riva mandelmassan för att göra en sån där underbar gegga att stoppa tillbaka i bullen. Och så tog jag fram mitt tårtunderlägg som jag köpt på IKEA och lade det på en fin bricka. Sen tog jag bort matlådan i plast där Ebbas chokladbollar låg och lade istället upp dem i en hög pyramid på en tallrik. Och så beklagade jag mig lite för att det redan var dukat med vanliga Iittala-servisen och inte med kaffereps-servisen Mon Amie. Därefter bjöd vi till kafferep. Innan lunch. Och efter. Eller tja, det blev ingen lunch helt enkelt. Rutger hade köpt wienerbröd på Amarant och det var lika bra att ställa fram alltihop. 
Ebba hade gjort egna chokladbollar från receptet ur min gamla receptbok som jag tagit hem från Hofterup häromveckan. Tyvärr kom hon sen på att hon inte gillade chokladbollar, men Vira, som vaknade mitt i fikan tyckte de var alldeles underbara. Hon fick dock äta lite fiskgratäng innan hon högg in på godsakerna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar